Skupni dogodki


( skupinska fotografija parlamentarcev z Nežo Mlakar-La Popsi)
30. medobčinski otroški parlament na OŠ Dob
4. 2. 2020 je na OŠ Dob potekal že 30. medobčinski otroški parlament na temo Moja poklicna prihodnost. Dogodka so se ga udeležile OŠ Domžale, OŠ Venclja Perka Domžale, OŠ Roje, OŠ Trzin, OŠ Jurija Vege Moravče, OŠ Trzin, OŠ Dragomelj, OŠ Preserje pri Radomljah, OŠ Janka Kersnika Brdo in OŠ Rodica. Najprej je učence nagovorila ravnateljica šole gostiteljice OŠ Dob, gospa Barbka Drobnič, nato pa je uvodne pozdravne besede podala gospa Karlina Strehar, predsednica ZPM Domžale, ki je s svojim sodelovanjem izrazito pripomogla k strokovni izpeljavi srečanja mladih parlamentarcev.
Sledile so predstavitve udeleženih šol, skozi katere so učenci na zanimiv in dinamičen način predstavili sklepe in pobude, ki so jih sprejeli na šolskih parlamentih. Opozorili so, da je za izbiro poklicne prihodnosti zelo pomembno, da dobro poznaš samega sebe, da veš, v čem si dober in v čem uživaš. Obenem se učenci že zelo dobro zavedajo, da je treba razmišljati široko in da nas čaka obdobje, ko se bo oblikovalo veliko novih poklicev, nekateri bodo izumrli, zato je v tej luči zelo pomembno, da se ne osredotočamo le na poklice prihodnosti, ampak da razvijamo veščine prihodnosti. Učenci OŠ Mengeš so opozorili, da bodo v prihodnosti veliko delovnih mest prevzeli roboti in zato moramo po njihovem mnenju v šolah razvijati prav tiste veščine, ki jih roboti nimajo.
Lana Klopčič, mentorica učencev OŠ Dob je predstavila rezultate ankete na temo Moja poklicna prihodnost, ki je bila izvedena v mesecu decembru 2019 na vseh sodelujočih šolah. Anketni vprašalnik je rešilo kar 1270 učencev 3. triade in tako smo dobili zelo pomembne podatke o razmislekih, načrtih in pomislekih naših mladih glede njihove karierne poti. Izkazalo se je, da je pri izbiri poklicne poti mladim najbolj pomembno to, da v svojem delu uživaš, da ti je delo všeč, da te veseli, da si v stiku z ljudmi in da si zanj dobro plačan. Anketa je glede veščin prihodnosti pokazala, da učenci menijo, da imajo najbolje razvite naslednje veščine: odgovornost, vztrajnost in natančnost, najslabše pa : argumentiranje, nastopanje in izumljanje. Učenci so v anketi podali tudi veliko zamisli za aktivnejše razvijanje določenih veščin v šoli, npr. naredila bi več izven svoje cone udobja, manj piflanja in več razmišljanja in ročnega dela, namesto zgodovine predmet imenovan prihodnjost...
Sledilo je predavanje gosta Andreja Pešca, ki je izpostavil, da je pri izbiri poklicne poti zelo pomembno, da se zavedaš, kaj rad počneš, kaj dobro počneš, da si za to lahko plačan in tudi, da svet to potrebuje. Po njegovem predavanju so se učenci razdelili v tri skupine in nato v delavnicah oblikovali aktivnosti in dejavnosti, ki bi po njihovem mnenju spodbudile aktivnejše razvijanje veščin prihodnosti, ki so v anketi zasedle zadnja mesta (argumentiranje, nastopanje, izumljanje), saj bodo le -te po mnenju slovenskih gospodarstvenikov za naše mladostnike zelo pomembne. Učenci so na delavnicah oblikovali zanimive pobude za dneve dejavnosti, prireditve, natečaje in debatne izzive in sedaj upajo, da jih bodo lahko čimprej tudi uresničili na svojih šolah.
Srečanje je s svojim nastopom sklenila gostja Neža Mlakar, ½ uspešne dvojice La Popsi. Skupaj s Karmen Meze sta s svojimi ledenimi lizikami La popsi leta 2018 zmagali na natečaju Štartaj Slovenija. La Popsika Neža je z doživetim pripovedovanjem učencem brez dlake na jeziku natančno opisala svojo poklicno pot, iz prve roke podala občutke ob podjetniških vzponih in padcih in predvsem izpostavila, da ni uspeha brez trdega dela, neprestanega iskanja rešitev in trdne vizije. Učenci so ji zastavili mnogo vprašanj in kdo ve, če se ne bo kdo v prihodnosti prav zaradi nje podal na uresničevanje svojih kreativnih podjetniških zamisli, saj je bila njena energičnost in predanost svojemu cilju naravnost nalezljiva.
TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK NA OŠ DOB (15.11.2019)

Tradicionalni slovenski zajtrk na OŠ Dob je potekal v okviru različnih delavnic. Otroci so imeli pred zaužitjem zajtrka skupinsko telovadbo v obliki plesa. Skupaj z učitelji so se razgibali v plesnem ritmu.
Prva šolska ura je bila namenjena pogovoru o namenu tradicionalnega slovenskega zajtrka, zaužitju tega zajtrka, ter izdelavi pogrinjkov zanj.
Učiteljice so učencem preko PPT predstavitve predstavile osnovne informacije o pomenu zajtrka, kaj je dan slovenske hrane in kaj je tradicionalni slovenski zajtrk. Z učenci so vodile razgovor o lokalni hrani, samooskrbi, gibanju za zdravje in pomenu zdravega prehranjevanja.
Drugo uro so potekale različne dejavnosti. Učenci razredne stopnje so narisali panjske končnice, izdelovali čebelice in satovnice. Učenci predmetne stopnje pa so izdelali plakat s prikazom lokalne hrane in v različnih tehnikah prikazali prednost kratkih verig.
V času druge ure, ko so učenci izdelovali izdelke, je na hodniku potekala degustacija smutijev pripravljenih iz lokalnih sestavin (jogurt, sadje, zelenjava, mleko), ki so jo izvedli učenci šestih razredov.
Plakate smo razstavili po celi šoli. Razstavili smo satovnico s čebelicami, ter panj s panjskimi končnicami.
Najboljši izdelek, ki je prikazal pomen kratke verige od proizvajalca do potrošnika je bila nagrajena z lokalnimi izdelki naših lokalnih kmetov. Učenci so preko nje prikazali prednosti prehranjevanja z lokalno hrano, ki je za vse nas zelo pomembna.
Karmen Uranič
SIMBIOZA GIBA na OŠ DOB
V mesecu oktobru je potekal vseslovenski projekt Simbioza giba 2019, pod sloganom Vse življenje se gibamo! Letošnjemu tednu gibanja, ki je potekal med 14. in 21. oktobrom, smo se pridružili tudi mi. K nam smo povabili naše babice in dedke na različne oblike športnih dejavnosti. Pomerili smo se v štafetnih igrah, spretnostih z žogo, se šli razne gibalne igre, šli na sprehod ter na splošno uživali na prostem in se veliko zabavali. V projektu je sodelovalo 96 babic in dedkov ter 80 učencev od 1. do 5. razreda. Vsi skupaj smo si izmenjali izkušnje, preživeli čas kakovostno in predvsem smo storili nekaj dobrega za naše zdravje in naše počutje. Ustvarili smo čudovito medgeneracijsko sodelovanje in druženje, ki ga bomo ponovili v prihodnjem letu.
Ines Sadar
Šolski pes v oddaji Infodrom12. 2. 2019

V učilnico 1. b je z mahajočim repkom pritačkala psička Tili. Tili je šolski terapevtski pes in z njeno vodnico, učiteljico Ksenijo, v letošnjem šolskem letu vsak torek obiskujeta prvošolce.
Učenci se vsako uro potrudijo, da je Tili pri nas lepo. Že ob prvem obisku smo se naučili pravil obnašanja in jih obesili na vidno mesto v razredu. Takoj, ko Tili vstopi, zalaja. Tako pozdravi učence, ki sedijo v krogu. Tili se nato sprehodi od učenca do učenca, oni pa jo lahko pobožajo. Eden od učencev ji pripravi prostor – razgrne odejo in natoči vodo v njeno posodo.
Tili ob pomoči svoje vodnice vedno pokaže kakšen trik, potem pa je čas za učenje. Učenci se učijo po programu ali spoznavajo, kako pravilno ravnati s psom. Tili jih ob tem spodbuja in motivira. V pouk se vključuje tako, da na primer »meče kocko«, ob pomoči priboljškov »napiše« črko ali številko, se giba tako, da »napiše« osmico… ali pa samo s svojo prisotnostjo pomaga, da so učenci z vsemi čutili odprti za učenje.
Po učenju v krogu učenci nadaljujejo z delom v klopi – pišejo v zvezke, rešujejo naloge v delovnem zvezku, Tili pa med tem počiva.
Ob koncu ure se učenci vrnejo v krog, kjer se poslovijo od Tili. Pobožajo jo in ji rečejo nasvidenje.
Ko je Tili v razredu, učence umirja, zabava, usmerja njihovo pozornost, mehča napetosti in jih tolaži. Ob njej so učenci pogumnejši in bolj odprti za socialne stike.
Poleg učenja pa Tili otroke tudi vzgaja. Ob njej spoznavajo in poglabljajo vrednote, kot so strpnost, empatija, spoštovanje, redoljubnost, medsebojna povezanost, skrb za osebno higieno, delovna navade, odnos do živali in še bi lahko naštevali.
Z učenci smo veseli, da se lahko učimo skupaj s Tili. Komaj čakamo, da se naučimo brati, da ji bomo lahko brali pravljice in zgodbice.

Mateja Križman Jesenovec
19. 11. 2018
V ponedeljek 19. 11. 2018 smo odigrali prijateljsko tekmo med učenci in učitelji. Bolj kot rezultat je bilo pomembno druženje in šport.
Več slik si oglejte v albumu slik

dav

25. 10. 2018
Danes so nas obiskala dekleta iz Centra za mlade Domžale in nam z delavnicami, kjer smo izdelovali strahce in pajkce, popestrila ta čudovit, sončen jesenski dan.
Več slik si oglejte v galeriji slik.
Palčkov pohod
Danes smo se z učenci in njihovimi starimi starši odpravili na Palčkov pohod. Pohod so organizirale učiteljice iz Krtine, mi pa smo se rade volje odzvali na njihovo povabilo, da pri pohodu sodelujemo tudi mi. Šli smo peš od šole do Močilnika in nato naprej po poljski poti proti Krtini. Na sredini poti smo se srečali s prijatelji iz Krtine, si izmenjali nekaj besed, skupaj zapeli pesmico ter prižgali naše lučke. Zbralo se nas je lepo število. Vzdušje je bilo super. Med potjo smo se šalili, da smo razdeljeni na tekače, to so bili otroci, pohodnike in sprehajalce, ki so hodili na koncu kolone. Med vračanjem proti šoli smo se ustavili pri igralih in fitnes napravah pod Močilnikom in še tam nekoliko potelovadili. In ostalo nam je še ravno toliko časa, da smo se dogovorili, da naslednji pohod organiziramo Dobljani.
Ana Slapar
TEDEN OTROKA
Prvi teden v oktobru smo tudi v podaljšanem bivanju preživeli nekoliko drugače. Ker smo bili večinoma brez domače naloge, smo lahko več časa namenili branju, ustvarjanju in igri. V ponedeljek smo v vseh oddelkih prebirali zgodbe o čarovnici Češminki in v naslednjih dneh smo čarovnice izdelovali, pisali uroke, risali metle in druge čarovniške pripomočke, skratka – dali domišljiji prosto pot. V tem tednu smo imeli Palačinkafest. Palačinke so vendar naša najljubša sladica. Hvala učiteljici Lidiji, da nas je pripravljena pocrkljati z njimi. Izdelovali smo tudi igrače, se srečali s psičko Tili in uživali na igrišču s svojimi prijatelji. Zares … To je bil naš teden!
Ana Slapar
29.10.2018
Tudi letos smo z vašo pomočjo uspešno izvedli projekt dan mobilnosti. V soboto smo vsi prišli v šolo peš in se udeležili različnih aktivnosti na prostem. Že drugič smo dokazali, da se da tudi brez avtomobila v okolici šole. Več slik si oglejte v albumu slik.
19.5.2018
EKSKURZIJA V LONDON V soboto, 19. maja 2018, zjutraj ob 1.30, smo se učenci naše šole in učitelji spremljevalci zbrali pred šolo, kjer nas je pričakal avtobus, s katerim smo se odpeljali na pot do Benetk. Tam smo po opravljenih formalnostih na letališču Marco Polo počakali na letalo letalske družbe Easyjet, s katerim smo poleteli do londonskega letališča Gatwick. Ker je to drugo največje letališče v Londonu ...
Cel članek
24.4.2018
DRUŽENJE S PISATELJICO Pomladni april je na Slovenskem zaznamovan s knjigo. Na naši šoli smo dneve slovenske knjige zaznamovali z menjavo knjig, v tore, 24. 4., pa smo se popoldne družili s pisateljico (in tudi našo učiteljico) Tatjano Kokalj. odkrila nam je nekaj skrivnosti sveta nastajanja in zorenja književnih iskric, ki sčasoma prerastejo v knjige. O tem smo se v šolski knjižnici pogovarjali ob njeni zadnji knjigi Packa na asfaltu. Prvo idejno iskrico za nastanek prav te knjige so ji dali njeni lanskoletni učenci, tretješolci. Delo razgalja medvrstniške odnose, družbeno izključenost, nenavadno prijateljstvo ... - Preberite!
Učenci 3. razreda imajo te dni plavalni tečaj, ki ga bomo izvedli v 4 delih. Glede na predznanje, so jih plavalni učitelji razdelili na 5 skupin. Delo poteka tako na suhem kot v bazenu z različnimi pripomočki, da bodo učenci osvojilo pravilno tehniko prsnega plavanja. Vmes pa je seveda še čas za igro v vodi in malico.
SOBOTNE DELAVNICE ZA 6. IN 9. RAZRED
V soboto, 16. 9. 2017, sva učiteljici Ksenija Božak in Sonja Najman Vedenik na šoli izvedli sobotne delavnice za vedoželjne.
Učenci šestih in tudi devetih razredov so reševali fizikalne uganke, izvajali kemijske poskuse, iskali rastline, mikroskopirali in ugibali živali. Vsi so delali zavzeto in zbrano ter se ob izvedbi zelo zabavali.
Cel članek
SOBOTNA DELAVNICA ZA 8. RAZRED
V soboto, 7. 10. 2017, smo na šoli izvedli drugo sobotno delavnico za vedoželjne za učence osmih razredov.
Učenci so napisali kratko poročilo:
V prvem delu smo raziskovali male živali mokrice. V drugem delu pa smo imeli tekmovanje za fizikalni zaklad.
Cel članek
V tednu otroka smo imeli v prvem A in B razredu prvi tehniški dan. Za motivacijo sem otrokom prebrala pravljico o kradljivi vrani, ki ji je bilo dolgčas. Da ji ne bi bilo več dolgčas, sem jih navdušila, da iz odpadnega materiala izdelamo igračko vrano, ki se žoga s svojo žogico, navezano na vrvico. Iz WC tulca smo naredili črno vranino telo tako, da so otroci s črnim kolažem oblepili tulec. Iz barvnega šeleshamra so s pomočjo šablon narisali vranin kljun, ga izstrigli in pritrdili na tulec z razcepkama. Tako je vrana lahko premikala kljun. Ker je tehniški dan, so tudi krila in noge otroci naredili s pomočjo šablone. Na koncu smo na vrvico navezali kroglico ali gumb in vrvico prilepili pod vrano. Otroci so se nato igrali tako, da je vrana lovila kroglico, ki smo jo mi zanihali v zrak. Otroci so bili nad igračko navdušeni .
Dob, 8.10.2017 Mira Matičič
Dostopnost